Verzenden & retourneren
Verzenden & retourneren
Levering en uitvoering van de overeenkomst
Artikelen besteld via deze webwinkel worden momenteel geleverd in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg. De levering gebeurt door Bpost.
Heeft u specifieke vragen contacteer ons via mail miamorshop.be@gmail.com
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moet door de klant, binnen de 14 kalenderdagen, onverwijld worden gemeld via mail naar miamorshop.be@gmail.com.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het gaat echter risico al over op de klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de klant de opdracht de goederen te vervoeren heeft gekregen en deze keuze niet door Miamor (= Giselda Marku) werd geboden.
Artikel 6: Herroepingsrecht
De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen dit via mail naar miamorshop.be@gmail.com.
De Klant moet de goederen onverwijld, maar in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan Miamor (= Giselda Marku) heeft meegedeeld, dit maximum in periode van 24u na de ontvangst van de goederen heeft gemeld via mail miamorshop.be@gmail.com, terugzenden of overhandigen in de winkel. De klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen verstreken is.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor de rekening van de klant.
Als het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, versterkt Miamor (= Giselda Marku) zich het recht voor de klant aansprakelijk te stellen en compensatie te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, ongedragen en onbeschadigd met aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. Aankopen tijdens solden worden niet terug genomen noch geruild noch teruggestort.
Als de klant de overeenkomst herroept, zal Miamor (= Giselda Marku) alle tot op dat moment van de klant betalingen ontvangen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de klant terugbetalen binnen maximaal 14 kalenderdagen nadat Miamor (= Giselda Marku) op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan Miamor (= Giselda Marku) wachten met de terugbetaling voordat hij alle goederen teruggekregen heeft. Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de klant voor een andere wijze van levering dan de door Miamor (= Giselda Marku) geboden standaard levering worden niet beloond.
Veelgestelde vragen verzenden en retourneren
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wanneer een product op voorraad is, wordt de bestelling binnen 48u verzonden. Bestellingen die tijdens het weekend worden geplaatst, worden tien laatste op dinsdag (indien verpakt) verzonden. Wij verzenden onze bestellingen met bpost , waardoor wij een snelle verzending kunnen garanderen.
Let op: Als gevolg van de coronacrisis is het bij onze bezorgdiensten tijdelijk drukker dan normaal, waardoor de standaard bezorgdiensten tijdelijke 1-5 werkdagen is. Ook het beloofde tijdsvak van de bezorger kan afwijken van het daadwerkelijk wanneer uw bestelling wordt bezorgd. Wij hopen op jouw begrip voor deze situatie.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Ja, dat kan! Wanneer de bestelling wordt verzonden, ontvangt u van bpost een mail met track & trace nummer, waarmee u de status van uw zending kunt volgen via hun website ( track.bpost.cloud ).
Moet ik verzendkosten betalen?
Voor bestellingen van producten met een orderwaarde van minimaal € 150 is de verzending binnen België gratis. Voor bestellingen met een lagere orderwaarde betaal je € 6 verzendkosten per bestelling.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van de levering?
In het geval van afwezigheid komt de postbode de volgende dag nog een keertje langs. Indien u nog steeds niet aanwezig bent, zal de postbode een afwezigheidsbericht in uw brievenbus stoppen. Zo kan u vervolgens het pakket de dag daarna ophalen in een bpost- postkantoor of een postpunt in uw buurt.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat kan ik doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen van indien (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met ons. Wij zullen jou vervolgens adviseren wat te doen en het probleem op te lossen helpen!
Kan ik een product achterlaten?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder reden het product te recupereren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het product hebt ontvangen. Om een product te retourneren, moet je ons eerst schriftelijk, per post of e-mail op de hoogte stellen. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen een termijn van 14 dagen wordt verzonden.
Hoe moet ik een product retourneren?
Het product moet worden teruggestuurd met alle geleverde toebehoren en zo goed mogelijk in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze beperking weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. De klant staat zelf in voor de verzendingskosten voor het vertragen van de bestelling.
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling wordt teruggegeven?
Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dan ontvang je het volledige bedrag dat je hebt betaald, inclusief de leveringskosten. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo snel mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie wordt uitgevoerd. Dit gebeurt uiterlijk binnen 14 dagen.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Hoewel wij wel de oorspronkelijke verzendkosten terugbetalen, ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten van de terugbetaling. Je moet dus zelf de kosten betalen die nodig zijn om het product terug te sturen naar ons.
Kan ik mijn bestelling ook gratis retourneren?
Ja, het is altijd mogelijk om uw bestelling gratis te retourneren in onze winkel te Voorstraat 13, in Kortrijk.